Cache&Cary veya Gross Market Barkod Sistemi
Bu yazımızda cache&cary veya gross marketlerde kullanılabilecek barkod sistemini anlatmya çalışacağız.
Cache&Cary ismiyle ülkemizde Metro Marketler aracılığı ile kurulan toptan market ürününü satışı yapan firmalar günümüzde genellikle gross market olarak şubeler açmaya başladı.
Perakendenin yeniden şekillenmeye başladığı bu günlerde maliyetlerini düşürmek ve satışlarını artırmak isteyen firmalar hem koli bazlı hem de adet bazlı satış yapan marketler açmaya başladı.
İlk örnekleri Tespo ve Metro Marketler olan zincirler daha sonra Bizim Toptan marketler zinciri ile büyüdü.
Bu zincirler sadece vergi numarası olan firmalara toptan satış yaparken günümüzde açılan gross marketler hem toptan hem de perakende satış yapmaya çalışıyorlar.
Barkod Sistemi ile Çifte Fiyat Yapısı
Çifte fiyat yapısının uygulanması zorunluluğu getiren bu sistem adet veya kilo ile satılan ürünlere pahalı fiyat uygularken; koli bazlı yapılan satışlarda daha uygun fiyatlarla satış imkanı sağlıyor.
Ayrıca toptan satışlarda Kdv avantajı da oluşturuyor. Gross marketlerde ürünler genelde rafta koli ile sergilendiği için süpermarketlere göre daha az personelle daha çok satış cirolarına ulaşılabilmektedir.
Gross marketlerin yönetimi ve satış sistemlerinde kullanılan yazılımlar yerli yazılım üreticileri tarafından başarı ile geliştirilmiş satın alma ve satış süreçlerini, şube yönetim süreçlerini, depo yönetim süreçlerini en ideal bir biçimde yönetmelerini sağlamıştır.
Blog
Barkod Sistemi ile Satın Alma Yönetimi
Satın Alma Yönetimi Satış hızına bağlı olarak doğru stok devir hızı ile yapılmak zorunda olan satın alma yönetimi; satın alma yönetimi yaparken rakip ürün analizleri, rakip firmaların satış fiyat analizleri; doğru karlılık ve doğru stok seviyesi gibi birçok etkeni bir arada barındırmaktadır.
Barkod Sistemi ile Devir Hızı
Devir hızının doğru oluşabilmesi için rakiplerin satış fiyatları iyi analiz edilmeli ve karlılığı oluşturacak şekilde bir sipariş oluşturulmalıdır. Burada satın alma personeline büyük bir iş yükü düşmektedir.
Eskiden rakip firma analizleri için firmaların raflarını dolaşarak fiyat toplanırken; günümüzde e ticaretin gelişmesiyle online olarak rakip firmaların fiyatlarına ulaşarak bu analizleri yapmak mümkün hale geldi.
Barkod sistemi kurarak bu yapı ideal bir şekilde yönetilebilir.
Blog
Barkod Sistemi ile Satış Yönetimi
İlk kurulan toptan mağazalar müşterilerine fatura keserken gross markete dönüşen ve perakendeye açılan firmalar POS kasa sistemi kullanmaya başladı.
E-fatura ve e-arşiv fatura sisteminin gelişmesi ve perakende mağazalar ve marketlerde kullanımına izin verilmesi ile birlikte e-arşiv fatura düzenleyen dokunmatik pos kasalar boy göstermeye başladı.
Ekonomik ve geliştirilebilir yapısı e-arşiv kasa sisteminin kullanılmasını daha kolay hale getirdi.
Arka ofis ERP programı üzerinden tanımlanan satış fiyat listeleri ve tanımlanan promosyonlara uygun olarak satış yapan dokunmatik pos kasalar ödeme kaydedici cihazlara göre çok daha esnek.
Blog
El Terminali ile Satış
Barkod sistemi ile gross marketler kendilerine gelen müşteriye atadıkları satış personeli ile el terminali ile market reyonları arasında dolaşarak müşterinin söylediği ürünlerin barkodlarını okutup bir sipariş listesi oluşturur.
Daha sonra oluşan liste üzerinden ödeme ve fiyat pazarlığı yapılarak müşterinin istediği adrese ürün sevkini gerçekleştir ve daha yüksek satış hacmine ulaşabilirler.
El terminalini satış yanında şube sipariş, firma sipariş, ürün teslim alma, depo sevk ve etiket baskı gibi daha birçok alanda kullanarak maksimum fayda elde edilebilir.
Blog
Toptan Fiyatına Perakende Satış
Toptan fiyatına perakende satış diye adlandırılabilecek gross market sistemi perakendenin yeni yüzü olmaya aday.
Birçok yerel zincir market bu şekilde çalışan marketler kurarken ulusal zincirlerde bunu denemeye başladı.
E-ticaret ile kızışan perakende sektörü online ticaretin kurucularından olan Amozon firması tarafından fiziki marketlere dönmeye başladı.
Gelecek günlerin ne getireceğini bilemeyiz ama fiziki mağazalar online satışa kaymaya çalışırken online satış yapan firmalar da fiziki mağazacılığa doğru kaymaya çalışıyor.
Gelecekte iki kültürü bir arada doğru harman yaparak oluşturan firmaların sektörde kendisine yer bulacağını düşünüyoruz.